Monday, December 14, 2009

Akhirnya kutemui juga jodoh..

Bismillahirrahmanirrahim..


Alhamdulilah,hari ini dengan izinNya saya masih bertaut pada nikmat yang paling besar iaitu nikmat Islam dan Iman.


Kalau memang jodoh..

Tajuk 'post' ini mungkin agak mengejutkan,mungkin juga tidak.Mungkin Abah saya di rumah sudah tidak senang duduk apabila terbaca sahaja tajuk 'post' ini.Maklum sahaja,belum habis tahun pertama,sudah bertemu jodoh.Pasti runsing kepala memikirkannya.


Tapi,Abah jangan risau.Along bukan bercerita tentang jodoh Along.Saya sedang bersukacita kerana saya berjumpa jodoh untuk blog saya ini.


Semalam,saya menghabiskan hampir seluruh hari saya untuk mengulangkaji pelajaran.Namun,emosi saya banyak terganggu dek kerana ketiadaan air di asrama MARA.Air tiada sejak pagi sehingga malam.Ini menyulitkan kami untuk membuat rutin seharian kami.Selera makan pun seolah-olah mati kerana hal ini.Baru sahaja dugaan kecil,emosi kami sudah pun terganggu.Tapi perjuangan harus diteruskan.Kami teruskan belajar demi mencapai kecemerlangan untuk masa depan diri,agama,keluarga dan negara.


Maka,untuk menghilangkan tekanan selepas belajar selama beberapa jam,saya membuka laman web kesayangan saya iaitu www.iluvislam.com. Artikel-artikel menarik saya buka untuk membacanya.Alhamdulilah dengan cara yang Allah ilhamkan pada saya,sedikit sebanyak memberi sedikit kelegaan dari tekanan belajar.


Berbalik pada jodoh yang saya temukan untuk blog saya,saya menjumpai sebuah artikel di bawah 'sub-topik' lirik dan lagu.Tajuknya ialah PENCARI JALAN-MU.Memang sesuai dan serasi saya rasakan jika digabung dengan link blog saya iaitu 'pencari jalan taqwa'.Justeru atas alasan itulah saya katakan saya telah bertemu jodoh untuk blog saya.Saya sangat menyukai liriknya.Semoga kita dapat menghayati lirik lagu ini.


PENCARI JALAN-MU-Afghan


telah banyak jalan yang kulewati

jalan hitam di dunia

tak terhitung salah menodai

masihkah ada kesempatan

bagiku mendekatkan

hati dan cinta kasihMu


ku ingin bersihkan diriku

dari segala dosa

yang telah kuperbuat hingga kini


kuingin bersihkan jiwaku

terangilah dengan segala

petunjuk jalanMu


bersihkan,terangi hidupku


tiada yang ada selainMu

yang selalu menjagaku

meski kadang tinggalkanMu


aku hanyalah manusia

yang mencari jalanMu

yang pasti kembali padaMu



Sebenarnya tujuan utama saya membuat blog ini adalah semata-mata sebagai wadah untuk mencari kekuatan diri dan memperbaiki kekurangan yang ada dalam usaha membimbing diri dan juga saudara seagama dengan saya ke jalan yang diredhai olehNya.Diharap objektif saya tercapai dan diredhai Allah,insyaAllah.


Kepada sesiapa yang berminat untuk mendengar sambil menonton video klip lagu ini,bolehlah melayari 'link' ini.
http://www.iluvisalm.com/v1/readarticle.php?article_id=2114

Sekian,wassalam.Doakan kekuatan kami untuk menghadapi ujian ini tanpa melupakan Allah sebagai tujuan kami yang sebenar-benarnya.Semoga jasa kalian mendapat berkat dari sisi Allah.Amin.

1 Apa kata mereka?:

srikandi muslimah(^_^) said...

maafkan saya kerana tidak dapat upload videonya di sini..maalish.

Post a Comment